Om några timmar...

Kategori: INNAN RESAN

Kan verkligen inte fatta att vi ska åka om endast några timmar. För över 300 dagar sedan fick jag hem en broschyr från sts på posten och berättade lite spontant för mina föräldrar att jag ville åka på språkresa. Dagen efter kallade dom in mig i köket och sa att dom hade diskuterat och att jag fick åka nästa sommar. Jag blev överrumplad, jag trodde aldrig att det skulle bli något, och bara några dagar senare satt vi på sts-kontoret i Göteborg och min resa var bokad. Det var så sjukt, jag skulle till Los Angeles i tre veckor utan föräldrar, utan någon alls jag kände! Någon vecka senare hörde jag några tjejer i min klass sitta och prata om just språkresor, så jag gick fram till dom och berättade stolt att jag skulle till LA nästa år. Då tittade en av tjejerna, Jenny, på mig och berättade att hon också skulle dit. Efter det blev vi bara bättre och bättre vänner, det är verkligen en enorm trygghet att åka med henne.
Och nu, ca 300 dagar senare, är det äntligen dags. Om ett par timmar är vi på väg - på riktigt.
/Tovalisa

Kommentarer


Kommentera inlägget här: